Nak kurus ke xnk ?

                     Assalamualaikum and hai blogger² sekalian 😍


Harini kita nak update pasal Herbalife. Sebab kita da start herbalife tu pun my sis yang belanja maklum la penganggur (proses cari kerja taw xbaik awk cakap psl kite hee) bulan ni masuk bulan yang kedua minum. Alhamdulillah dah turun 4kilo . Minum herbalife ni xbnyk pantang sgt janji kawal nafsu makan je dengan minum air masak banyak . Dia ada step2 nak kena minum . Minum shake die je pun dah buat kita kenyang . Tapi disebabkan bajet xda sangat sehari minum sekali pun da ckup kenyang die terasa. Kalau nak turun cepat gila2 boleh minum sehari 4kali then buat air detox, tak payah makan apa2 confirm kurus cepat . Kita xbuat mcm tu bajet xado so kena buat sehari sekali tp kenyang gak . Malam kena stop makan . Makan malam kadang2 boleh buat kita gems 😁 


Pepagi je kita bangun buat senaman ringan jap 10minit macam tu buatlah stretching apa yang ptot, mandi gosok gigi dan sewaktu dengannya hehe buat shake . Shake tu apa ? Shake tu campuran Formula 1 (nutritious mixed soy powder drink),Formula 2 (blended soy and whey protein powder) dan mixed fibres with inulin powder drink. Formula 1 tu dia ada banyak flavour French Vanilla, Dutch Chocolate, Strawberry, Tropical Fruits, Cappuccino, Cookies ‘n Cream . My sis suka Cookies 'n Cream, kita pulak suka choclate and strawberry. Dalam shake tu kita boleh campur dengan air apa2 tp low fat ye kekawan ingat kita diet mana boleh campur dengan air manis. Nak tambah sedap lagi tambah dengan oat . My fav oats ialah Quaker Oat Banana Honey . Bagi yang sape xsuka makan oat ni kalau makan oat ni confirm korang suka punya .





                             HERBALIFE




QUAKER OAT BANANA AND HONEY

Selepas minum shake tu kita kenyang dalam tengahari tu lapar plak, sebelum makan tu kita kena makan TC Formula. TC ni dia bakar segala kalori yang kita makan so jd cepat sikit la proses diet kita . Herbalife ni function dia untuk suppliment diet kita supaya kita tak buat diet yang xsihat macam xmakan langsung, skip makan atau kurang makan makanan yang xberkhasiat. Yang penting dalam diet jaga pemakanan kita paling penting sekali sayur dan buah bagus untuk badan kita . Kalau nak makan ayam, ikan, seafood kita bakar atau grilled bagus untuk badan kita xda badan kita penuh dengan lemak hee Cehh, macam badan awak ni dah turun berkilo-kilo padahal 4kilo je 😜 Hobi sy sebenarnya baca majalah RAPI tp motivasi nak diet tu kurang tu badan xturun2 tu lg2 dok rumah ni . Motivate dengan goals tu yang penting sebenarnya baru dapat badan yang kita impi-impikan tu . 😜 Dalam masa yang sama exercise pun penting jugak paling busuk pun kemas rumah pun dah turun banyak kalori. Harap tips kita yang tak seberapa ni boleh kekawan guna skit xbnyak pun sikit pun jadi !!!!




TERIMA KASIH BACA BLOG SAYA 😍



No comments: